THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday 19 October 2013

Mulanya aku melihat seorang gadis muda

Kelihatan seperti bersama orang tua nya
Baru pulang menunaikan ibadah umrah/haji
Di jemput saudaranya di lobi ketibaan

Lantas aku tersenyum dan bermonolog dengan hati
Bila lah aku dapat menunaikan ibadah umrah/haji
Aku jeles....
Sumpah aku jeles
Beruntung kau gadis dapat menunaikan ibadah disana (Makkah)

Cissss
Aku memaki hamun diri sendiri
Kau tu solat pon lopong lopong
Solat tak on time 
puasa pon carca marba
Baca Quran pon malas
Mandi wajib pon melengahkan
Ada hati nk pergi umrah

Ya...
Memang ada betulnya
Puas aku bermunasabah diri
Tapi setan ni suka racun aku

Dan sampai sekarang masih lagi 
Aku mencari Islam yang sebenar
Tahu...
Islam sangat indah... mulia...
Aku jatuh cinta pada nya
Tapi aku sering mengabaikan nya
Manusia tak lari dari lalai
Aku lah manusia mudah lalai

Ok
Mulai titik saat ini cuba....
Cubalah mengabdikan diri kepadaNya
CintailahNya
Mengadulah menangislah dihadapannya
Supaya apa yang dihajati tercapai
(Teringin aku menyentuh Rumah Allah)


0 comments: