THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday 14 December 2014

Dendammu

Aku dan senyum

Aku cuma mampu senyum
Bukan karena aku gembira
Tapi lebih baik selindung dari duka

Mengapa aku memilih untuk di hempas sang ombak
Mengapa aku pilih untuk jalan berduri
Sedangkan luasnya pasir pantai banyak nya lagi jalan elok

Mengapa dan mengapa 
Orang pasti tanya dan berkata
Bodoh sungguh engkau 
Jalan yang elok lagi pilih jalan sukar
Pantai yang luas lagi kau pilih dihempas ombak

Dan aku cuma membalas dengan senyum
Hanya tetap dengan senyum
Aku pernah menjadi bodoh untuk seseorang
Malah masih lagi sampai sekarang
Ingin nya dia aku hidup merana

Aku tidak diberi peluang untuk mengukir kebenaran
Seperti setiap kali ingin aku melorek
Ada yang rampas pena ku
Lalu berkata perbuatan dia benar
Dan aku di kata bersalah kerana tidak  melampirkan penjelasan
Lalu aku ni hukum

Maka sekarang orang tahu
Mengapa derita ku pilih
Sekurang tidaknya aku mencuba

Aku percaya tuhan siapa yang benar

Terima kasih atas semua ini
Maafin aku andai aku salah

0 comments: